מוסך מורשה רנו וניסאן - המכונן

מוסך מורשה רנו וניסאן - המכונן

יום חמישי, 2 בינואר 2014

המצבר התקלקל? מה צריך לעשות?

המאמר נכתב על ידי +אייקה צל ציון +מרכז שירות רנו וניסאן - מוסך המכונן

אין מה לומר לא ממש נעים לראות מכונית תקועה, בייחוד כאשר מדובר על מכונית שלכם. אחת הסיבות המרכזיות לכך שהרכב תקוע היא בעיות חשמל. לפעמים זה קורה ליד הבית לפעמים זה קורה מחוץ לבית אבל חשוב מאד לטפל בזה. פתאום מכלי תחבורה המכונית הופכת לברזל קר, אך אין צורך להתייאש.

מהו מצבר?


המצבר נחשב ללב של הרכב. אם תרצו, המצבר מהווה תחנת חשמל קטנה ולכן יש להשקיע ברכישת מצבר איכותי. בעת רכישת מצבר כדאי ללכת על דגם איכותי של חברה מוכרת, זאת בשל העובדה כי מצברים של חברה מוכרת מכילים פחות חומציות ומתאימים למזג האוויר בארץ. כמו כן, כדאי לבדוק האם יש אחריות ולכמה זמן היא ניתנת. חברות מוכרות נותנות אחריות לתקופה של שנה.

סוג התקלה


בשנים האחרונות ישראל הפכה למעצמה של שוק הרכבים בכלל ושוק המצברים בפרט, ולכן ניתן לראות סוגים שונים של מצברים ברכב. כאמור אין דבר מרגיז יותר מרכב שהפסיק לעבוד ככה באמצע היום. אם בדיוק אספתם את הילד שלכם מהחוג והאוטו הפסיק לעבוד, מדובר בבעיה קשה. את הבעיה ניתן למנוע על ידי טיפול במצבר.

במידה ורכשתם מצבר והרכב אינו מתניע, אז זה מצביע על בעיה מסוימת. תקופת החיים של המצבר תלויה במספר פרמטרים כגון מתח טעינה שמספק האלטרנטור- מתח עודף או תת מתח מקצרים את חייו של המצבר. לפיכך, כדאי לבדוק מדי פעם את האלטרנטור על מנת להאריך את חייו של המצבר. כמו כן רכב שעושה מעט קילומטרים למרחקים קצרים זקוק לבדיקה של המצבר. התנעה לזמן קצר מקצרת את חיי המצבר היות והוא לא ממש מספיק להתמלא. כל המערכות ברכב החל ממערכות השמע ועד לחלונות החשמליים דולקים בשעות האור וצורכים חשמל.

כיצד אפשר לפתור את הבעיה?


למרות השינוי שחל בתחבורה הציבורית, עדיין קשה מאד להסתדר ללא רכב פרטי ולכן רבים מחזיקים רכבים פרטיים.
אם המצבר שלכם התקלקל אחת הדרכים לתקנו היא באמצעות פנייה למוסך. בעת הפנייה יש לזכור כי גם אם המצבר נחשב לגורם הבעיה הוא עדיין לא סיים את חייו. לפיכך, כדאי לבקש מהחשמלאי לבדוק את המצבר כי יכול להיות שכל מה שחסר בו זה רק מים ולכן טעינה של כמה שעות תפיח בו רוח חיים. חשמלאי מוסמך יכול לבדוק את הרכב על סמך הניסיון שהוא רכש ולהשיב לכם את תחושת הבטחון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה